Cookies

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze website te bieden. Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen. - Bekijk cookie instellingen

Homepage Te dun

Te dun

Heb je het idee dat je te dun bent? Vraag dan advies aan je ouders of je huisarts. Alvast een paar tips:

Een goed ontbijt

Met een goed en gezond ontbijt start je je lichaam op voor de dag. Als je daarna elke twee of drie uur iets eet, krijgt je lichaam genoeg energie om te groeien.

Eet meer gezonde tussendoortjes

Eet genoeg tussendoortjes. Neem dan een appel, banaan, mandarijn of ander fruit dat je lekker vindt.

Eet meer fruit en groenten

Groenten en fruit zijn goed voor je lichaam. Je bent nog hard aan het groeien en je lichaam heeft al die gezonde stoffen nodig om groot en sterk te worden. Probeer er elke dag wat van binnen te krijgen.

Eet meer koolhydraten

Koolhydraten zijn goede suikers die je lichaam nodig heeft om te groeien. Koolhydraten zitten vooral in aardappels, rijst, pasta's en brood.

Blijf bewegen

Ga niet minder bewegen omdat je bang bent dat je daar dunner van wordt. Van bewegen wordt je lichaam sterk en gezond. Je zult je ook veel fitter voelen als je beweegt.

Praat over je gewicht

Maak jij je zorgen over je gewicht? Praat dan met je ouders en je huisarts.

Kijk ook eens bij:

Logo opvoeden keurmerk

Deel deze pagina met anderen via:

Je hebt de link zojuist gekopieërd.

  • Privacy overzicht
  • Noodzakelijke cookies
  • Cookies van derden
  • Aanvullende cookies
  • Privacy en cookies

Privacy Overzicht

Deze website maakt gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om de website te verbeteren. Hiervoor slaan wij informatie op zoals je IP-adres, je surfgedrag en alle persoonsgegevens die je zelf bij ons achterlaat. Wij gebruiken deze gegevens om onze website te verbeteren. Je kunt nu direct toestemming geven voor al deze cookies. Wil je niet (alle) cookies goedkeuren? Dan kun je hiernaast cookies aan- en uitzetten. Meer informatie over de cookies die wij bijhouden en de partijen waarmee wij samenwerken vind je in ons cookiebeleid.

Noodzakelijke cookies

Strikt Noodzakelijke Cookies moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat wij uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Cookies van derden

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.

Door deze cookie ingeschakeld te houden, kunnen we onze website verbeteren.

Aanvullende cookies

Deze website gebruikt de volgende aanvullende cookies/services:

Pinterest - om zo Pinterest boards te kunnen tonen.

Privacy en cookies