Cookies

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze website te bieden. Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen. - Bekijk cookie instellingen

Ga naar inhoud

Studenten nemen JouwGGD.nl onder de loep

29 november 2018

Dit jaar zijn CJG Rijnmond en GGD Rotterdam-Rijnmond de samenwerking aangegaan om de website JouwGGD.nl in onze regio te lanceren onder jongeren van 13 tot 23 jaar. Om dit goed over te brengen bij de doelgroep, hebben 4 studenten van de opleiding Redactiemedewerker bij het Grafisch Lyceum de opdracht gekregen om een PR-plan te maken.


Jongeren zoeken dagelijks op allerlei manieren naar informatie over onderwerpen die hen bezighouden. De website JouwGGD.nl, een samenwerking tussen GGD’en en jeugdgezondheidszorgorganisaties, speelt hier op in. Maandelijks trekt de website zo’n 35.000 tot 40.000 unieke bezoekers uit het hele land.


Betrouwbare informatie
Op JouwGGD.nl vinden jongeren tussen de 13 en 23 jaar betrouwbare informatie over gezondheid, relaties, lichaam, seks, gevoel, alcohol, roken, drugs en media. Ook voor onderwerpen die jongeren liever anoniem dan in een persoonlijk gesprek bespreken is de website de juiste plek: ze kunnen chatten met een GGD-arts of jeugdverpleegkundige van het CJG, een bericht op het forum plaatsen of een e-mail sturen aan een professional. Vanuit CJG Rijnmond zijn 3 jeugdverpleegkundigen opgeleid voor de chatspreekuren. Deze zijn elke werkdag tussen 15.00 uur en 21.00 uur en op zondag van 18.00 tot 20.00 uur.


Onderzoek en promotieplan
De studenten Laura, Femke, Nicolle Jean en Babette van het Grafisch Lyceum, opleiding Redactiemedewerker, doen onderzoek naar de doelgroep van JouwGGD.nl. Ook denken zij na over hoe de website het best in onze regio onder de aandacht gebracht kan worden. Want: wie beter dan de doelgroep zelf kan dit doen? Laura: ‘We leren veel van deze opdracht en kunnen op deze manier aan het communicatievak snuffelen’. Femke sluit zich daarbij aan: ‘Toen ik van deze opdracht hoorde, wist ik het gelijk: hier wil ik mee aan de slag!’. De opdracht verloopt zowel voor de studenten als de organisaties achter JouwGGD.nl positief: de studenten doen werkervaring op en JouwGGD.nl heeft de mogelijkheid zich te verbeteren en beter op de kaart te zetten door de doelgroepgerichte ideeën en onderzoeksresultaten. De promotie van de website staat gepland voor begin 2019.


Deel deze pagina met anderen via:

Je hebt de link zojuist gekopieërd.