Cookies

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze website te bieden. Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen. - Bekijk cookie instellingen

Ga naar inhoud

Door een storing is het CJG mogelijk slecht bereikbaar via telefoon, WhatsApp en chat. Heb je een dringende vraag? Stel deze via sociale media.

Contact
Homepage Client- en belangenorganisaties

Client- en belangenorganisaties

Ik als ouder

Client of belangenorganisaties bieden op verschillende manieren ondersteuning aan jou als ouder.

Goede informatie

Client en belangenorganisaties hebben vaak goede informatie over regelingen waar je gebruik van kunt maken, waar je terecht kunt met welke vraag, en wat de klachtenprocedures zijn als er iets mis gaat. Deze informatie delen ze op hun websites of tijdens speciale informatieavonden of cursussen.

Lotgenotencontact

Client en belangenorganisaties bieden vaak allerlei activiteiten. Waarbij ouders met elkaar in contact kunnen komen en ervaringen uit kunnen wisselen. Wanneer ze deze activiteiten niet zelf aanbieden, zijn ze meestal goed op de hoogte waar je als ouder wél terecht kunt.

Belangenbehartiging

Veel cliënt en belangenorganisaties behartigen ook de belangen van ouders in bijvoorbeeld de politiek of de media. Dit doen ze op allerlei thema’s die belangrijk zijn voor zorgintensieve gezinnen, zoals goede zorg en opvang voor kinderen en het recht om mee te mogen doen.

Meldpunt

Sommige organisaties, zoals Iederin.nl, hebben ook een meldpunt waar je als ouder knelpunten kunt melden waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt. Soms biedt een cliëntorganisatie ook juridische ondersteuning en advies.

Logo opvoeden keurmerk

Deel deze pagina met anderen via:

Je hebt de link zojuist gekopieërd.