In goed overleg besloten bestuursvoorzitter Hans Butselaar en de leden van de medezeggenschapsraad (MR) de medezeggenschap van CJG Rijnmond op een nieuwe manier vorm te geven. Het CJG wil haar klanten rechtstreeks, real-time en doorlopend naar hun ervaringen vragen. Zo kan de organisatie sneller inspelen op actuele ontwikkelingen en waar nodig verbeteringen doorvoeren.
“Ik vind het belangrijk om de ouders en jongeren die gebruik maken van onze dienstverlening te betrekken bij de ontwikkelingen binnen onze organisatie”, zegt Hans Butselaar. “Graag ontvang ik van hen doorlopend rechtstreekse feedback, gebaseerd op hun actuele ervaring. Denk aan vragen als: bieden wij het juiste aan? Op de juiste manier? Zijn we laagdrempelig en hebben onze diensten toegevoegde waarde?”
Wisselende samenwerkingsverbanden
Het CJG laat haar klanten gericht meedenken over zowel het huidig als toekomstig aanbod, onder meer door vaker moderne communicatiemiddelen in te zetten. “Per onderwerp, project of programma wil ik wisselende klanten betrekken”, licht de bestuursvoorzitter toe. “Zo maken we steeds gebruik van de juiste doelgroep en expertise.” Met deze doorontwikkeling van de klantrelatie, van statisch via de MR naar dynamisch in wisselende samenwerkingsverbanden, krijgt de organisatie input van grotere groepen klanten, kan ze sneller met verbetervoorstellen komen en beter inspelen op actuele ontwikkelingen.